torsdag 20 maj 2010

Skeppslampa!




Det helt fantastiska väder vi haft den sista veckan har gjort att det inte alls känts lockande att gå in och sätta sig framför datorn därav den dåliga uppdateringen. Men sämre väder väntas och många projekt är igång så nya inlägg kommer, jag lovar! Men idag kan jag i alla fall bjuda på ett nytt lyx- eller budgetinlägg, denna gång med skeppslampor. För vad väl kan vara ett säkrare kort för att fixa en mysig marin stämning en sen kväll på verandan/balkongen än en skeppslampa? Favoriten kommer från Stelton men kostar tyvärr saftiga 3699kr för den lilla (34cm) och 4849kr för den stora (43cm). Men som tur är finns billigare kopior hos bland andra Åhléns för betydligt mer överkomliga 199kr. Vilken väljer du, lyx eller budget?

8 kommentarer:

  1. Vi hartvå stycken av Åhlens varianten, fast då kostade dom 379 kr styck...
    Dom ger vackert sken kvällstid, perfekt när det vindar lite och kan hängas på krok under vindskivorna för lite mera stämmning.
    I julas hade vi dom inomhus som tomtelampor :-)
    Kör på budget och unna dig ngt lyxigt i annan väg.
    Kramar Maja

    SvaraRadera
  2. Jag har sett dom på Åhlens och har varit på väg att köpa en till balkongen, så jag röstar definitivt på budget varianten. :)

    SvaraRadera
  3. Tyvärr brukar ögonen alltid fastna på det dyraste alternativen. Det finns alltid någon liten detalj som gör att just dom är snyggast. Men det "behöver ju inte vara dåligt bara för att det är dyrt" som mannen brukar säga :-)
    Ha en solig dag!
    Camilla

    SvaraRadera
  4. Jag tycker budgetvarianten är fin! Väldig skillnad i pris;)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  5. Jättefina lampor! Jag skulle definitivt köpa den billigare varianten från Åhléns. Vet inte om det är mycket bättre kvalitet i den dyrare lampan, men tänk så mycket annat roligt det går att köpa för mellanskillnaden:)
    Kramizar aka

    SvaraRadera
  6. Snygga är dem ! Budget för mig kanske ?! :)

    Ha en skön helg !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Ny läsare här...
    Vilka snygga lampor. Kul att få inreda ute nu.

    Linda

    SvaraRadera
  8. Ja det får nog bli budgetvarianten:)

    SvaraRadera

Annonser: