söndag 23 maj 2010

Vinn 1000kr hos Guldfynd!

Jag har fått den stora äran att hålla en tävling i samarbete med Guldfynd och Bloglovin med ett presentkort på inte mindre än 1000kr i potten! Perfekt så här i konfirmations/stundenttider eller hur!? Så här gör du för att vara med och tävla:

1. Länka till tävlingen från din blogg. Om du inte har en blogg får du så klart vara med ändå!

2. Berätta om ett smycke som betyder något speciellt för dig! Bästa berättelsen vinner!

Tävlingen pågår fram till nästa söndag, 30 maj.

51 kommentarer:

  1. 1996 var jag tjugotvå år gammal och skulle gifta mig. Jag och den stora kärleken hade varit ett par i bara ett halvår. Endast kärleken hade vi i tankarna och all planering låg i händerna på mina föräldrar. Inte ens ringen hade vi tänkt på men det hade min fina farfar. Jag fick den ring han köpt till min farmor när dom var unga och det var själva idén om ring med en briljant på och en otroligt vacker design. Det var en sån ring man sett i alfabet på bokstaven R. Vi skilde oss fem år och två barn senare. Nu är jag kär igen. Ringen har blivit för liten och minner för mycket om den gamla relationen. Jag vill gifta mig och köpa en lika fin ring som den gamla men som står för vår nya kärlek. Farmors gamla ring kommer min dotter att få när hon är kär och galen och alldeles för ung för att gifta sig.

    Anna.

    SvaraRadera
  2. Här skulle jag egentligen säga min vigselring som jag älskar men viktigast för mig är nog mitt silverhalsband med namnet "Hugo". Fick det av min son i mitt livs första morsdagpresent och det lämnar inte min hals sen dess! / Jenny W.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. när min mamma fyllde 20 fick hon en diamantring i vitguld av min mormor. hon älskade den ringen, och det visste även min pappa som hon träffade några år senare. en av hennes födelsedagspresenter från honom blev att han bytte upp diamanten i ringen till en större.

    1986 dog min mormor, bara en månad innan jag föddes och jag hann aldrig träffa henne. men när jag fyllde 20 fick jag den där ringen av min mamma i födelsedagspresent.

    nu är den en ständig påminnelse om alla de fantastiska historier jag hört om min mormor, samtidigt som båda mina föräldrar också har en del i ringens historia

    och ja, jag använder den vaaarje dag och älskar den minst lika mycket som min mamma gjorde. kanske blir dags för min sambo att byta stenen snart också ;)

    SvaraRadera
  5. Jag har två berättelser, som för mig är lika betydelsefulla så det blir svårt att välja vilken av dem jag skall framföra. Båda av dem handlar om materiella ting som blir till ovärderliga symboler för kärlek.

    Mina berättelser startar på min studentdag år 2007. Efter en del övervägande väljer jag att berätta om det halsband jag fick av min mamma, det halsband jag bär runt min hals varje dag sedan dess att jag fick det. Som sagt så fick jag halsbandet av min mamma i studentpresent. På halsbandets medaljong står det ingraverat "Hope". Detta halsband har med tiden kommit att betyda mer och mer för mig. De dagar då livet känns tung, besvärligt och hopplöst så sluter jag min hand om medaljongen och jag känner då att allting faktiskt löser sig på ett eller annat sätt. Jag finner hopp, styrka och tro på att livet faktiskt är fantastiskt och att det handlar om att våga. Det är min berättelse, en berättelse som jag bär med mig varje dag.

    SvaraRadera
  6. Emelie, d08niem @ korr.se24 maj, 2010

    Det smycke som betyder mest för mig är mitt Thomas Sabo smycke som är format som ett Eiffeltorn. Det symboliserar det året som jag bodde i Paris, bästa året i mitt liv och jag flyttar tillbaka dit i sommar :)

    SvaraRadera
  7. Alla mina smycken är ju speciella på sitt sätt men det jag uppskattar allra mest är det halsband som jag fick ärva av Mormor.
    Hon fick det av sin mor som i sin tur fått det av sin ena bror som emigrerat till Amerika.
    På sin enda resa hem till Sverige hade han med sig halsbandet och det har alltid betraktats med stor beundran i vår släkt.
    Antagligen är det inget "äkta" alls men vad gör det när det fraktats över land och hav hem till en älskad syster?!

    SvaraRadera
  8. Min förlovningsring är min speciella ring.. Den fick min mormor av min morfar i julklapp den va ett tecken på att dom varit gifta i 30 år :) Jag minns denna jul och jag minns hur himla underbart vacker jag tyckte denna ring va den inehåller 4 rubiner och 3 diamater sidorna är täckta med små hjärtan. Min mormor lät mig prova den så ofta jag ville då jag va liten, Nu idag är sitter denna underbara ring på mitt finger den är en kärleksförklaringn igen. Tyvärr fick min mormor aldrig se den stora dagen i mitt liv då hennes ring fick ett nytt liv.

    /Åsa

    SvaraRadera
  9. Ett smycke som betyder något speciellt för mig är mitt första smycke från min Älskade sambo. Det är en snöflinga i silver som jag fick på julaftonsmorgon.

    emeli_falk@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Jag och min sambo träffades 1999 och 2 år senare började vi tänka på barn, men det blev inte som vi tänkt oss. 4 år senare och många tårar och hormonbehandlingar och efter provrörsbefruktning så kom vår Ängel Ella. Min mamma hade hållit på med silversmide ett tag och kom med ett halssmycke beståående av två plattor, en var tom och det andra var ingraverat med min dotters namn och födelsedatum. tanken började komma igen och jag vågade inte riktigt bära smycket då jag var rädd att det skulle bära otur med sig rädslan att börja om igen med allt vad det kunde innebära men ett till barn och ett syskon till Ella var verkligen något som vi önskade oss, vi satte tilltron till IVF och att vi hade några ägg kvar i "frysen". men vi hann inte så långt sommaren gick och jag kände att jag mådde konstigt, ville inte hoppas för mycket och min sambo sa att nu är det dags att testa för säkerhets skull och visst var det så, ett PLUS på sticka och vå efterlängtatde son Ville kom till världen och lyckan var gjord, mamma fick gravera in sonens namn och födelsedatum och nu vågar jag använda smycket och det gör jag varje dag det är mycket snyggt men även som en påminnelse i den stressiga vardagen./ Linn Nyman
    linnnyman@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Min fina enkla silverring som mina söner köpt åt mig för 6 år sedan. Jag har den på mitt högra ringfinger och där ska den vara tills jag blir gammal. Tänker på dem så när jag tittar på den. Jag är så glad över den.

    // Carola Taavo

    SvaraRadera
  12. När min älskade lillasyster togs ifrån oss och lämnade denna jord så köpte jag 2 likadana armband i silver med en massa lövhängen runt om. När jag skulle ta farväl av henne så satte jag på henne det ena armbandet medans jag själv bar det andra och varje gång jag nu kollar på armbandet runt handen så känns det på något vis tröstande att veta att även hon har sitt på sig.. samtidigt som det känns som att vi på något vis genom armbandet är länkade till varandra..
    Det kanske låter fånigt men så känns det iallafall.

    Det kanske inte är världens mest muntraste smyckes berättelse, men det är den enda jag har.

    SvaraRadera
  13. Jag fick i konfermationspresent av min mamma och pappa för några åsen ett silversmycke med än ängel på - som alltid skulle vaka över mig sa dem. Jag bär alltid detta armband, det känns verkligen inte bra att ta av det. Åren efter vid speciella tillfällen har jag fått olika berlocker som man kan sätta på detta armband och alla har en egen liten historia bakom sig, så mamma och pappa tänker verkligen på saker och ting som jag berättar för dem, saker som betyder för mig associerar dem till när dem står där och väljer ut dessa berlocker. Och därför betyder detta smycke så otroligt mycket för mig. För det visar hur mycket tid de läger ner på mig och hur mycket de lyssnar, förstår och tar till sig. Därför betyder det armbandet så himla mycket för mig.

    SvaraRadera
  14. Jag har länkat här:
    http://creyla.blogg.se/tavlingar/2010/may/tavling-guldfynd-presentkort-305.html

    Ett smycke som betyder mycket för mig är mitt fina men väldigt enkla guldkors som jag fick i konfirmationspresent från min älskade farmor. Min farmor finns inte längre kvar men är en person som stått mig väldigt nära så smycken har kanske inget jättevärde i pengar men ett enormt personligt värde! ♥
    creyla@live.se

    SvaraRadera
  15. jag vill gärna vara med! ett smycke som betyder något speciellt för mig är en halsbandskedja som jag har ärvt efter min farfar. Visst, den är egentligen tänkt för killar och kanske inte passar mig så jättebra men jag fick den när farfar hade dött och det känns som att så länge jag har den kommer han att finnas kvar hos mig. Jag vet att det låter jättetöntigt men det är så det känns :)
    har tyvärr ingen blogg men hoppas att jag har en chans att vinna ändå :)

    kram Helena
    hella.eklund@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Mitt minne hör till en ring, jag alltid bär runt halsen. Min gammelmormor hade två guldörhängen, som min mormor lät smälta ner och göra till två ringar. En till mig och en till min syster..
    Var mindre när gammelmormor dog, men minns att hon inte kunde prata i slutet, hon låg bara tyst och kolla på en. Mormor lät gravera in mitt namn, födelsedatum & när jag fick den. Den betyder väldigt mycket för mig, så den lämnar aldrig min hals. Den hör till mitt liv!

    SvaraRadera
  17. Jag glömmer aldrig den dagen min sambo friade,vi var på en fin restaurang med bästa vännerna när han gick ner på knä,även vännerna blev förvänade eftersom han planerat allt i smyg.Ringen han valt var bara en vanlig billig eftersom han inte visste storleken på mitt finger så dagen efter bar det av till Guldfynd för att hitta den rätta ringen,vi tittade och provade en hel del tills jag såg en ring som var helt olik andra men som gnistrade full av små diamanter.Jag föll direkt,det va ringen man alltid drömt om men den var ju så klart den dyraste av hela bunten.Vi körde runt i andra affärer för att hitta något liknande fast billigare.Vi letade och letade men efter att ha sett den finaste redan var det inga andra som var lika bra.Min sambo körde utan min vetskap tillbaks till Guldfynd för att köpa min ring och eftersom det blev en slant fick han själv ta en billig ring.Det säger väll allt hur mycket han älskar mig;)Nu sitter ringen på mitt finger och när svåra tider kommer snurrar jag på den och tänker på den bästa mannen och dagen i mitt liv!

    SvaraRadera
  18. Jag har en liten guldberlock som jag ärvt av min farmor. I den har jag en liten bild på mamma och mormor. Har den ofta runt halsen och det är min "girlpower", en påminnelse om de 3 fina starka kvinnorna som sett till att jag finns här idag. Om jag vinner ett presentkort ska jag köpa en ny tunn guldlänk att ha den i, för den gamla kedjan har gått sönder så nu ligger berlocken bara i sin ask. Hälsningar ericasvane (snabel-a) hotmail com

    SvaraRadera
  19. Min farmors mamma som jag egentligen inte hade så mycket kontakt med, men mycket gemensamt med (unga mammor utan pappor) dog för ungefär ett och ett halvt år sen och av henne fick jag ett armband i trä som är dekorerat med ett mönster av guldiga blommor, jag älskar det men vågar inte alltid bära det då jag är rädd för att de ska gå sönder. Det tog dock ett tag innan det äntligen fick pryda min handled eftersom min farbror var snabb med att plocka på sig det mesta av hennes saker, men när han insåg att armbandet var utan penga värde, blev det mitt.. och hon känns lite närmare då, den enda jag någonsin känt som respekterat mig för mitt val av att behålla min son.

    SvaraRadera
  20. Det smycke som betyder mest för mig är min fina kombinerade förlovnings- och vigselring (jag visar en bild på ringen på min blogg där jag länkar till denna tävling).

    Det började faktiskt på just Guldfynd, där min nuvarande make i smyg handlade två släta guldringar. Vi skulle fira nyår tillsammans i Paris år 2004 och jag hade länge sett fram emot vår resa till denna romantiska stad. När vi på nyårsafton hade åkt upp i Eiffeltornet tog min älskade man tillfället i akt och friade till mig. Jag trodde att jag skulle smälta när han i toppen av Eiffeltornet, i skymningen och med hela Paris nedanför, gick ner på knä och frågade mig om jag ville bli hans fru.

    Den ring han försiktigt trädde på mitt finger är en vacker symbol för vår kärlek och har nu även klätts med vitt guld och diamanter sedan vår vigsel 2007. Jag bär mina ringar med stolthet varje dag och sedan vår dotter föddes känns vår kärlek ännu vackrare! ♥

    SvaraRadera
  21. Jag och min man hade 120 mil emellan oss under vårt först år tillsammans och detta gjorde att vi inte träffades så ofta.
    Men när vi väl träffades så var man så där extra romantisk. En kväll hade min man bestämt sej för att vara så där extra romantisk. Han sa til mej att gå in i sovrummet och stänga dörren och inte komma ut förren han bad mej. Jag hörde hur han grejade på där i lägenheten och efter en halvtimme ropade han på mej. Jag öppnade då dörren och möttes av lugn musik, tända ljus i hela lägenheten och min man i ett bubbelbad väntades på mej.Han hade där hällt upp ett glas vin till mej och ett paket låg och väntade på mej på badkarskanten.I paketet låg det en klocka och den skulle symbolisera att tiden som var kvar tills vi skulle bo ihop jämt inte var så lång!Vi har nu bott ihop i 11 år och fortfarande har jag klockan på mej. I julas fick jag en ny klocka av honom men jag vill inte ta av mej den gamla än...även fast den har snart gjort sitt..den betyder lika mycket som min man och han är ingen som man bara byter ut!

    SvaraRadera
  22. När min mormor gått bort så fick jag hennes vigselring i present av mamma en tid senare.
    Då den var alldeles för stor för mig valde jag att guldsmeden fick ta bort en bit och av den biten gjordes den en berlock i form av en droppe. Ringen fick en liten del där det blev bismarcklänkar. Svårt att förklara men dessa två smycken är de som idag betyder mest för mig.
    Min älskade mormor kan på så sätt vara med mig ändå på något sätt...

    Har länkat:
    http://care69.blogspot.com/2010/05/30-maj-vinn-presentkort-pa-guldfynd-its.html

    SvaraRadera
  23. mitt käraste smycke är ett halsband i silver med en rubin färga hjärt formad sten. den fick jag av mitt livs kärlek, faren till min yngsta son. tyvärr dog han i en bil olycka för 1 år sen..det e ikke äkta rubin men vad gör det då jag fick det av mitt livs kärlek av ren kärlek.
    jag tar de aldrig av mig

    http://darkbarbieinx.webblogg.se/2010/may/vinn-hos-it-s-a-house-30-maj.html

    chanette_s@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Min är min förlovningsring. När vi var på semester i Dubai förra år gick vi in till en guldsmed och bestämde hur våra ringar skulle se ut. Några dagar senare fria grabben, på balkongen, i värmen. ♥

    SvaraRadera
  25. Jag har en bedårande guldring med diamanter format som ett hjärta som är det absolut bästa! Jag fick den av min sambo i julklapp för 4 år sedan. Jag hade sett den och tyckte att den var såå fin men på tok för dyr så jag sa att jag ville ha någon liknande ring med hjärta på, som kunde symbolisera kärleken mellan oss. Han tänkte att han ändå skulle köpa denna ring till mig men fick springa runt i hela stadens guldaffärer då jag sagt fel affär eftersom tanken från min sida ändå inte var att köpa just den... Så när jag då öppnade den lilla asken så blev jag så förvånad & glad och kände att jag hade världens bästa sambo. Och kärleksringen funkade för nu har vi två små tjejer tillsammans och ska förhoppningsvis gifta oss imon en snar framtid!

    Har länkat från bloggen!

    SvaraRadera
  26. Jag har träfat min dröm kille och jag har aldrig varit såhär lycklig som jag är med honom, han har gjort mitt liv så underbart och jag tänker aldrig lämna honom. Efter bara en månad tillsammans när jag kom till honom för första gången så hade han lagt ett litet paket på sängen och när jag öppnade det så såg jag att det var ett jätte fint halsband med ett litet hjärta med små silver stenar i från guldfynd och jag blev så lycklig, nu går det inte en ändå dag utan att jag går runt med halsbandet.

    Hoppas att jag vinner <3

    Mail : onlyaleeekz@live.se

    SvaraRadera
  27. Oj vilka berättelser??!!f

    Min underbara och älskade man, som är så tacksam och nöjd och vill alla så väl. Som alltid tänker på sina nära och kära. Vi har hållt i hop i vått och torrt sen maj 1989.

    Min första ring fick jag av honom på min födelsedag sommaren -89.
    Den bär jag fortfarande fast den nu har börjat gå sönder och skulle behövas lämnas in.
    Jag har egentligen TVÅ smycken som jag vill berätta om.
    ETT - guld armband i bismarc som jag fick av min man när jag födde våran dotter 1991, den stals från min och den saknar jag för den betydde otroligt mycket för mig.
    TVÅ - en diamant ring (stjärnringen) som går att byta upp sig i och som jag fick av min man när jag fyllde 40 år, det var meningen att jag skulle med åren byta upp den och att våran dotter sedan skulle ärva den vidare. Den ringen tappade jag och det smärtar mig än idag.

    Min vinst skullr jag använda till att köpa ett nytt armband först och främst, för det armbandet betydde för mig "Våran dotter"

    // Kramar från Maud

    SvaraRadera
  28. Jag o min pojkvän har varit tillsammans några år och är båda fattiga studenter som tyvärr inte kan skämma bort varandra med fina presenter, men en dag helt plötsligt överraskade han mig med världens finaste örhängen som var alldeles för dyra. Han sa att när han såg dem kunde han inte låta bli att köpa dem till mig för att han visste hur glad jag skulle bli för dem för de var precis så som jag skulle önska mig att de perfekta örhängena skulle vara. Det var en vinterdag och solens strålar fick snön att gnistra och det var SÅ romantiskt!
    Tyvärr så råkade klantiga jag ha sönder dessa och kvittot hade pojkvännen tappat bort för länge sedan så om jag vinner ska jag se till att få dem lagade en gång för alla och så klart äntligen få köpa något fint tillbaka! :)

    Tack för en underbart inspirerande blogg och så klart för en bra tävling!

    Frida

    SvaraRadera
  29. Strax innan min mormor gick bort gav hon mig alla sina guldsmycken. Det var inte mycket, men jag bär hennes örhängen varenda dag och när min dotter bir tillräckligt gammal så ska hon få dem av mig

    Har länkat här: http://lyckotroll.blogspot.com/2010/05/presentkort-guldfynd-30-maj_2755.html

    trelleborg [@] home.se

    SvaraRadera
  30. Hej

    Jag har en ring efter min mamma som hon fick i kärleksspresent av min pappa innan de förlovade sig.

    Nu är min mamma död sedan flera år i cancer så ringen är ett minne från henne som jag sedan ska ge vidare till min dotter .hon mionns sin mormor lite och kommer bli både glad o rörd.

    Mvh

    Eva johansson
    vitlinje@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. Dagen innan julafton 2010 gick jag och min pojkvän för att välja ringar. Vi hade bestämt oss för att skaffa dom ihop efter att han föreslagit det. Vi valde rostfritt stål och jag har en sten på min. Jag älskar att det är just rostfritt stål eftersom min pojkvän är byggnadsingenjör och stål är en viktig komponent på hans arbete vilket han älskar. :)

    SvaraRadera
  32. Det smycke jag värdesätter mest är inte ett som är speciellt vackert, en ring som jag bär i en kedja runt halsen, men det är det käraste minne jag har kvar av min pappa som i en allt för ung ålder dog,efter ett överfall....

    SvaraRadera
  33. Jag har länkat din tävling här: lähttp://barbados.blogg.se/category/tavlingar.html

    SvaraRadera
  34. Ett smycke som betyder mycket för mig är ett par örhängen som min syster hade när hon levde. De betyder så mycket för mig eftersom jag tänker på min syster när jag ser de. Jag har bestämt att den dagen jag gifter mig så ska jag ha just de örhängenen på mig till minne av min älskade syster.

    Jag har länkat: http://geshiia.blogg.se/tavlingar/2010/may/305-guldfynd-1.html

    Mail: geshiia@live.se

    SvaraRadera
  35. Åh detta skulle passa oss toppen!
    Perfekt bidrag nu när vi ska gifta oss, 1000 kr presentkort skulle sitta perfekt.

    Än så länge så är de min förlovingsring som betyder mest för mig!

    Tänkte dela av mig med ett av mina minnen då de gäller smycken. Hade frågat min sambo på morgonen om han vill förlova sig med mig och såklart de ville han. Så nån dag senare så for vi och prova ut ringar, han hade vare på nått grävarjobb så han hade arbetskläder och sånt på sig och va inte ren direkt. Vi går in i butiken (Guldfynd), hon tar fram ringarna så vi får börja prova. Då märker Jonny att han ha typ gegga ner hela govlet med lera och hans fotspår, oops han tyckte de va lite skämmigt. För man såg hur expediten började kolla ner på govlet som inte va så rent och fint längre.
    Så de gick fort att prova ringar kan jag meddela.
    En liten rolig händelse som vi skrattar åt ibland.

    Ha en bra dag!

    Min mail: yozzan_@hotmail.com

    SvaraRadera
  36. Det smycke som betyder mest för mig är ett enkelt halsband av plastpärlor. Det är kanske inte det vackraste smycket men den kärlek som ligger bakom är det vackraste som finns. Det är min systerdotter som har gjort det åt mig när hon var 5. Nu när hon snart ska fylla 10 år skäms hon lite över det och det vore kul att kunna ta med henne till Guldfynd och kunna välja ut varsitt nytt favoritsmycke åt oss.

    PS. http://evamar.blogg.se/2010/may/presentkort-30-maj-13.html

    SvaraRadera
  37. Angelica28 maj, 2010

    Ett smycke som betyder mycket för mig är ett guldhalsband med ett litet hjärta på. Jag fick det när jag döptes och hade i princip på mig det hela tiden från att jag var typ 3 tills jag var 7, jag älskar det! Det är så gulligt att det är små bitmärken på hjärtat från när jag var liten och gillade att bita på det, haha..

    anjiw @ live.se

    SvaraRadera
  38. Har först o främst länkat här: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2010/may/its-a-house-guldfynd-306.html

    Svår fråga det här faktiskt. Men mest betyder nog faktiskt ringen jag har kring min hals. Det är en ring jag fick när jag fött min andra son.
    En minnesring. Den har gått i släkten i många många år. Från början var den gjord av hästhår. HÄSTHÅR!? Sen har den liksom blivit "mer o mer", idag är det en ganska kraftig ring i 18karat guld, med en slät yta med texten "Minne" ingraverat. Ska faktiskt försöka få ett foto på denna under morgondagen o lägga ut den i min blogg, har tänkt det länge, men inte gjort det. Nu vore det ju ett ypperligt tillfälle! :)

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  39. Jag är gärna med och tävlar..

    Vill egentligen inte välja för jaghar två ringar som betyder mycket för mig. Den ena är från min mormor och den andra är frånmin farmor.
    Båda har jag aldrig träffat och det betyder mycket att få äran att bära något så speciellt. Båda genomled andra värdlskriget så de är extra speciellt att få ta del av så starka kvinnor för farmor satt 3 år i auschwitz

    har även länkat här
    http://ettskyddatliv.blogg.se/2010/may/it-s-a-house.html

    SvaraRadera
  40. Jag är gärna med och tävlar, jag har tipsat här

    http://molnboanna.blogg.se/2010/may/guldfynd-305-3.html

    Mitt speciella smycke är ett hänge som ser ut som ett rådjur. Det är i guld och har rubinögon. Jag hittade det i en låda hos min morfar (han är guldsmed) och så fick jag det, det har legat nerbäddat i en fin ask länge nu, när jag var mindre vågade jag inte använda det utan det var min skatt.

    info@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  41. Jag älskar ju min förlovningsring över alla andra smycken, men när min son föddes fick jag ett lila halssmycke av min faster. Det har jag haft på mig sen dess. Så underbart fint!!


    SoffiZ8210@hotmail.com

    SvaraRadera
  42. När jag var liten hade jag ett guldhjärta, som jag var jätte stolt över. Men tyvärr tappade jag det när jag var ute och lekte, när jag var ca 6 år gammal. Även fast jag var så liten, kommer jag ihåg det som igår. Jag grät och grät, men halsbandet kom inte tillbaka för de.

    När jag konfirmerade mig för två år sedan fick jag ett nytt, likadant från guldfynd. Men vad tror du hände med det? När konfirmationen var över, var det borta. Om jag vinner skulle jag köpa ett nytt, tredje gången gillt?

    Jag vill verkligen verkligen vinna ett nytt, så jag har länk och bild på bloggen:
    http://vemvinner.devote.se/blogs/4910151/itsahouse-1000kr.htm#WriteComment

    SvaraRadera
  43. oj, glömde min mejladress: zaida_@live.se

    SvaraRadera
  44. Jag är med & tävlar. Den smycken som betyder extra mkt för mig är min armband som jag fick av min gammal bästis. Då var jag & hon 8 år & en dag visste jag inte att hon skulle flytta till ett annat land. På dom sista minuterna så gav hon mig hennes favorit armband som hon vill helst inte ge till ngn, men hon gav den till mig, det känns så att jag betyder för någon <3 & tills nu så har jag aldrig träffat henne från den dagen.. åh vad jag saknar.. :( mitt mejl är linh_98@hotmail.com .. (L)

    SvaraRadera
  45. Jag är jättegärna med och tävlar! Att berätta om smycket som betyder mest för mej är ingen konst, jag har ingen tvekan vilket det är!

    Sen jag var liten har min farmor alltid sagt att jag ska få hennes halsband. Det är en guldkedja med ett guldhjärta och en röd sten i mitten. Jag älskar det redan som barn! Och när jag fyllde 20 för 3 år sen fick jag det i present av henne. Men det som betyder mest för mej, är vad det halsbandet betyder för henne. Hon fick det av min farfar 1977, på hennes födelsedag, för då var det också deras 30e bröllopsdag. Och året därpå gick han bort. Min farmor hade detta på sig varje dag, i 30 år, tills sommaren jag fyllde 20. Då tog hon av sig det för att lämna över det till mej, mot löftet att min äldsta dotter ska få det på hennes 20årsdag. Jag har alltid detta halsband på mej, och jag tar ALDRIG av det. Då känns det som att hon är med mej hela tiden.

    Det är smycket som betyder mest för mej, och varför! :) Och här kommer länken:

    http://p0llys.blogg.se/2010/may/tavla-om-presentkort-pa-1000-hos-guldfynd-1.html

    Kram så länge!

    lilla_ingrid1@hotmail.com

    SvaraRadera
  46. Jag är gärna med och har länkat här http://kashayatavlar.blogspot.com/2010/05/tavla-om-presentkort-pa-guldfynd_29.html

    det smycke som betyder mest för mig är självklart min vigselring och varför? Ja är inte det ganska självklart?! Men annars så ett annat smycke som betyder otroligt mycket för mig är en ring i vittguld som min mamma fått av min pappa och som jag nu fått av min mamma. Den betyder otroligt mycket för mig eftersom det är det enda som jag har kvar av min pappa som dog när jag var 4 år så jag kommer inte ihåg så mycket av honom....

    SvaraRadera
  47. Caroline29 maj, 2010

    Julafton 2001 fick jag ett jättefint halsband av min lillebror. Det var en svart-tonad tun kejda med ett av dom finaste hängsmycken jag någonsin sett. En oval lila sten med små diamantliknande stenar runt om hela stenen, samt två vita blommor med en röd sten i mitten på vars en sidan om stenen. Dagen innan hade min gammelmormor dött och några veckor senare när vi gick på begravningen, ville jag gärna ha halsbandet på mig eftersom jag tyckte det var så himla fint. När min farmor fick syn på halsbandet i kyrkan under begravningen utbrast hon, vet du vad Caroline det där halsbandet påminner mig mycket om min mamma, dvs min gammelmormor. Sen berätta hon för mig att gammelmormor hade där hon låg i sin kista en lila klänning med vita blommor på sig. Enda sedan den dagen har jag alltid tyckt och trott att det halsbandet var speciellt. / palmiz@msn.com

    SvaraRadera
  48. Suzanne Selander29 maj, 2010

    Det är snart 5 år sedan som jag blev mamma för första gången. Jag var då lyckligt ovetande om att drömmen som äntligen gått i uppfyllelse snart skulle förvandlas till en mardröm.

    När vår dotter var 3 dagar gammal fick vi beskedet att hon var född med ett hjärtfel, ett hjärtfel som krävde en operation för att hon skulle överleva.
    Operationen skulle genomföras vid ca 6-månadersålder men ödet ville annorlunda.

    När vår dotter var 8 dagar och vi åkt hem på vår första permission från sjukhuset blev hon plötsligt blå över hela kroppen. Min lilla vackra dotter hade fått syrebrist pga sitt hjärtfel och helt plötsligt svävade hon mellan liv och död.

    2 akuta operationer skedde de 2 följande dagarna och ytterligare en operation skedde strax innan hennes 5-månaders dag.

    På julafton samma år, mindre än en månad efter den sista operationen överlämnade min man och dotter ett litet rosa paket till mig på julafton. Tårarna rann när jag såg smycket som paketet innehöll. Ett silverhalsband med ett hänge föreställande en mor och hennes barn inuti ett hjärta.

    Detta halsband står mig enormt varmt om hjärtat. Det symboliserar för mig inte bara kärleken mellan mig och min dotter, utan även den styrka som min dotter visat upp så många gånger under sina 5 år!
    Min dotter är och kommer för alltid att förbli den som lärt mig vad det innebär att vara stark!

    Tack för en fin blogg och för att jag fick dela med mig av min historia om mitt favoritsmycke!

    Hälsningar Suzanne Selander i Matfors, Sundsvall

    SvaraRadera
  49. Hej, jag är gärna med och tävlar om det fina presentkortet, har länkat till tävlingen från min blogg!
    Ett smycke som ligger mig varmt om hjärtat är min klocka från Calvin Klein.
    För nästan precis ett år sedan satt jag och min sambo i kvällssolen på en trevlig uteservering i stan. Vi väntade på att bebisen snart skulle komma och jag fick se en tjej som hade en jätteläcker klocka, mer som ett smycke. "En sån klocka skulle jag vilja ha", Fredrik menade på att jag inte bara kunde slänga ur mig såna saker så där när jag nyss fyllt år och det var långt kvar till jul, han skulle aldrig komma ihåg det sa han. Nu var det inte min mening att det skulle vara en önskan utan mer att jag kanske skulle ta och skaffa mig en klocka som speglar min personlighet, hade inte burit klocka på flera år.
    Ett par dagar efter att Hugo kommit till världen fick jag veta att vi skulle till stan och jag skulle få välja ut en klocka för att jag "jobbat på så bra" med vår lilla dunderklump! Nu sitter klockan där på armen som ett minne av förlossningen, i love it!
    Kram och trevlig helg.
    Camilla

    SvaraRadera
  50. För ca. 10 år sedan tappade jag ett
    handgjort örgänge med en liten briljant i infattningen. Örhängena var handgjorda och jag hade några år tidigare fått dom i present av mina föräldrar.
    Ett intensivt sökande sattes igång av flera personer i min omgivning men det kom aldrig tillrätta...och bedrövelsen var ett faktum.
    Efter ett tag med med mycket dåligt mående så kontaktade jag en guldsmed som var villig att hjälpa
    mej att införskaffa ett snarlikt örhänge med samma storlek på sten, dock ej handgjort.
    Kände en stor tacksamhet för detta.
    Det går inte att med blotta ögat se någon skillnad på örhängena så den mardrömslika historien slutade lyckligt.
    Dessa örhängen använder jag fortfarande dagligen men skulle jag ha turen att vinna så kommer jag att investera i ett par nya örhängen i vitguld med en liten diamant i infattningen.
    Mina olika örhängen kommer alltid att betyda något speciellt för mej.....

    Har tyvärr ingen blogg så jag kan ej länka.
    Tack för trevlig tävling!

    Hälsningar Pia
    bakformen@gmail.com

    SvaraRadera
  51. Hej jag vill vara med och tävla. tyvärr har jag ingen blogg.

    Det mest värdefulla smycke jag har är en kedja med berlock. På berlocken är det en världskarta. På världskartan finns en diamant utsatt på Bali, på staden Lovina. För Lovina är den stad som vår dotter är döpt efter. När vi var i Lovina var sambon gravid och hon drömde att vi fick en tös som hette Lovina. Och så fick det bli;)
    Det här smycket är värd mer än alla pengar på jorden. Jag har min dotter nära mig hela dagarna, nära hjärtat.
    På baksidan är även hennes namn och födelsedatum ingraverat.

    hoppas på tur.

    mvh jimmy
    grob_flyer@hotmail.com

    SvaraRadera

Annonser: