tisdag 12 oktober 2010

Fantastiska Lena Bergström!


Under bloggträffen fick vi förmånen att träffa en av mina absoluta favoriter bland våra svenska formgivare, nämligen Lena Bergström. Jag har ju tidigare varit väldigt anonym här på bloggen men idag tar jag det stora klivet och bjuder jag på en bild, jag vet ju själv hur mycket jag uppskattar att få ett ansikte på vem som står bakom bloggen.
Lena har sina rötter här uppe i Umeå och är en sådan fantastiskt inspirerande kvinna som verkligen brinner för det hon gör. Att höra henne berätta om processen bakom skapandet var trollbindande!

Lena har formgett mängder av vackra föremål för bland andra Orrefors och Design House Stockholm i både glas och textil, två av mina favoriter ser ni här, mattan Björk och de underbara ljusstakarna Carat.

Hennes senaste fullträff är smycket Edless Love för Georg Jensen som kommer ut i butik här i dagarna. En perfekt present till älsklingen men också till mamma, syster eller någon annan som står dig nära.

7 kommentarer:

  1. Ja visst är hon duktig!

    Kul att få en skymt av dig oxå ;)

    K R a M // t i n a

    SvaraRadera
  2. Du är betydligt modigare än vad jag är vad gäller att visa upp sig på bloggen! =)

    Har kikat runt lite här och så otroligt fint ni har renoverat erat hus. Verkligen roligt att få träffa dig och alla andra i helgen! Ta hand om dig och den växande lilla killen, kram från mig

    SvaraRadera
  3. åh det där halsbandet är ju helt underbart!

    SvaraRadera
  4. Visst var hon fantastiskt inspirerande och härlig att lyssna på. Det var roligt att träffa dig, och fantastiskt kul att vara med på de två dagarna.

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du fick träffa henne. Ljusstakarna är toksnygga, halsbandet likaså.
    Kul också att du visar dig på bloggen. :)
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  6. Ja de där ljusstakarna är så fina! Ska försöka hinta till Tommy att de kan bli en underbar julklapp.

    Det var roligt att träffa dig igen, hoppas det blir en träff här i Umeå snart igen. Oj att planet var så försenat, två timmar är inte roligt. Kram!

    SvaraRadera
  7. Visst var det kul, hon var så sprudlande och entusiastisk. Härlig att lyssna på. Fina bilder det blev!

    Kul att träffa dig på bloggträffen, även om det blev lite som hastigast. Hoppas det blir fler gånger.

    SvaraRadera

Annonser: