torsdag 17 februari 2011

BB-väskan är packad!




Idag är det vab för tredje dagen i rad som gäller för mig och skruttan, hon har en hemsk hosta som inte vill ge sig men jag är ändå tacksam att det inte är magsjuka, fy hemska tanke att vara höggravid och magsjuk nej det hoppas jag verkligen att vi ska få slippa! Förutom att mysa under en filt framför TVn, läsa böcker, bygga duplo och bada skumbad har vi hunnit packa BB-väskan jag och lilla T. Lillebrors små söta kläder är sedan länge inhandlade och tvättade men nu har de åkt ner i BB-väskan, det är ju trots allt bara 17 dagar innan vår lilla groda är beräknad att kika ut och som vi längtar efter detta lilla knyte!!!

21 kommentarer:

  1. Vilka söta små kläder! Jag förstår att ni längtar efter den lille. Tack för en fin blogg. Du skriver och visar så mycket fint!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Hittade dig via Styleroom.
    Givetvis var jag TVUNGEN att kika i din blogg med.
    Kan bara säga FANTASTISKT hem ni har.
    Jag är fullkomligt kär.
    Den där fina kojan till eran dotter, wow, där vill ju jag bo *hehe*

    Ser dessutom att du (precis som jag) väntar barn.
    Jag är bara i vecka 24 så jag har en bit kvar.
    Lycka till med allt nu, inklusive renovering och bygge.

    kram//Hanna, en ny trogen läsare

    SvaraRadera
  3. Kommer ihåg..länge sedan nu.. men att vänta och vänta, alla mina 3 godingar tog tid på sig från1 vecka till 3 över tiden..
    Under tiden så kan du delta i tävling på cancanbloggen där man kan vinna artprint av Trollslända från Hagedornhagen..Välkomen in!

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas du slipper vänta!
    Det är ju ändå en väntan och de extra dagarna vill man slippa.
    Jag har varit förskonad med alla mina tre som kommit i stort sett på dagen jag själv trott.

    Ha det nu riktigt mysigt med dotra innan 2:an kommer.

    Kram Helene

    SvaraRadera
  5. Åh, jag förstår att ni längtar. Jag längtar efter att bli moster igen. Nu är det inte alls länge kvar.

    SvaraRadera
  6. Så söta kläder! :) All lycka med magen och det som väntar er!

    SvaraRadera
  7. Åh va sött! och åh va spännande!!! man blir alltid på gott humör när man smiter in här hos dig!

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt att få packa BB väskan. Jag tror att jag gjort det för sista gången(har två fina barn) men man ska aldrig säga aldrig. Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Härlig känsla! Trots att själva förlossningen är jobbig som ett maratonlopp, så har man ju en sån fantastisk målbild att se fram emot! Tänk vad härligt när ni sitter där tillsammans med lillisen i famnen och aldrig sett en finare bebis nån gång. (man känner så för varje barn, alla är ju finast och perfekta =)
    Och lilla stora T som aldrig någonsin varit så stor. Vår lillskrutt älskade sin bror från första stund och bara ville kramas o hålla o titta på, jämföra sina fötter med bebisens, titta på små öron och en snopp! Härliga minnen =)

    kramar!

    SvaraRadera
  10. Ljuvliga kläder!
    Den där känslan när man packar väskan går inte att jämföras med något annat :) Att föreställa sig en liten goding i dom pyttesmå plaggen, en som man snart får krama om.

    Hoppas du håller dig frisk tiden ut!
    Må så gott!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  11. Vilka söta kläder. Hoppas att ni håller er friska fram tills det är dags. Lycka till med allt. :)

    SvaraRadera
  12. Spännande!!
    Superfina kläder!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Åhh vad spännande! Hoppas lilla T kryar på sig.

    SvaraRadera
  14. Vilka söta små kläder!!
    Kan vara bra att börja förbereda ifall han tittar ut tidigare.

    /Kia

    SvaraRadera
  15. Jag måste erkänna att jag varit dålig på att kommentera, men nu har jag tagit mig friheten och gjort en inlägg om din underbara blogg :) Hoppas det var okej! Kram

    SvaraRadera
  16. Min mammaledighet är inte ens över å jag känner att jag blir heeeelt avundsjuk på att packa BB-väskan :) Så spännande, mysigt och alldeles fantastiskt!

    SvaraRadera
  17. Ååååhhh, vad mysigt att få packa en BB-väska!! Skulle gärna göra det igen men mannen är inte lika sugen!
    Hoppas din lilla tjej kryar på sig snabbt. Här hemma verkar det gått över lika snabbt som det kom. Vi får väl se hur det blir inatt!!
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  18. Om du är intresserad av söööta bebiskläder skall du gå in på bloggen äppelpäppel och kolla. Det är min jobbarkompis syster som har den bloggen och hon syr på beställning. Carina

    SvaraRadera
  19. Åh, så mysigt! Gillar verkligen kläderna från Kappahl, urfina! Ja, snart är det dags... Jag får vänta i 2,5 månad till :)

    Kram!

    SvaraRadera

Annonser: