fredag 27 maj 2011

Lekstugan - part 2


Att bygga en lekstuga är verkligen som en lek efter alla stora projekt vi hållit på med, litet, behändigt och inte så petnoga och hade det inte varit för tornet hade den varit färdig för länge sedan...  Vi har inte utgått från någon ritning (det gör vi sällan) utan byggt på frihand med en inspirationsbild i bakhuvudet som vi sedan gjort vår egen variant av. Tanken är att lekstugan ska vara klar till Lilla Ts 3-årsdag men den dagen närmar sig med stormsteg så vi får se hur det går med den saken. Det som återstår att göra är bland annat att lägga takshingel på tornet, tillverka dörr och fönster och sedan ska verandan få golv och staket. Den sista målningen återstår också men kommer nog att gå bussnabbt om jag får assistans av samma lilla lärling med egen hink och pensel som hjälpte mig igår =) 

Alla era fina kommentarer, tankar och mail om våran Simba har verkligen varit ett stöd för mig i min sorgbearbetning, ett varmt och innerligt tack till er alla!

13 kommentarer:

  1. Gud vad duktiga ni är, där hade jag mer än gärna bott =) ja ni är verkligen idéspruter tack för all fin inspriration

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Ser ut att bli en riktigt tjusig lekstuga!!! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Oj, vad sugen jag blev på en lekstuga nu :-) Där kommer det att lekas massor kan jag se!!
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Jag har varit offline några dagar - jag beklagar och förstår er sorg. Och just känsla av att hon alltid är där och nu borta. Styrkekramar till er.
    Och en fantastisk lekstuga!

    SvaraRadera
  5. Wow vilken lekstuga ni "svängt ihop". Ni imponerar verkligen i allt ni tar er för både vad gäller idéer och genomförande!

    SvaraRadera
  6. Vilken drömlekstuga och med underbar utsikt med vattnet intill. Där kommer treåringen leka lyckligt :) /Maria i Norrbotten

    SvaraRadera
  7. Lyxigaste lekstugan jag någonsin skådat! GÄSTstuga skulle jag kalla det :D Gissa om det kommer vara en lycklig treåring som spenderar hela sin sommar där... En altan till och med... Impad.

    SvaraRadera
  8. Så fint det blir, det är så man önskar att man vore barn igen. Tänk att få en sån lekstuga. :)
    Försökte kommentera inlägget om Simba tidigare men då gick det inte. Vill bara säga att ni har min sympati, känner med er. Jag vet hur det känns när ett djur går bort och det lämnar ett stort svart hål efter sig. Ibland "ser" man dom, ibland "hör" man dom trots att de inte finns längre. Man får trösta sig med att hon har det nog jättebra där hon är nu.
    Ha en fin mors dag.

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    Jag har varit här förut, känner igen mig, så nu har jag lagt till mig som följare så jag inte tappar bort din fina, spännande blogg igen!
    Kram Jenny
    Lekstugan blir ju helt underbar!!!

    SvaraRadera
  10. Vilken fin lekstuga!

    Kram D

    SvaraRadera
  11. Wow, kan jag få flytta in hos er??
    Super snygg lekstuga.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Hallojsan!

    Nice blogg du har,jag tänkte tipsa dig om en butik på nätet som jag gillar www.frokenm.se mycket fint.

    Mvh Annap

    SvaraRadera
  13. så fin den blir
    heldige barn som får den :)

    SvaraRadera

Annonser: