onsdag 26 oktober 2011

Trendspaning 2012, del 4 - 'Future perfect'


Bilder: Himla och Stefan Nilsson

Vi hyser ett stort mått framtidsoptimism, inspireras av Star Trek och symetriska mönster, vi staplar grejer och ser en fortsättning på outlinetrenden här representerad av Bo Concepts kubskulptur. 

Foto: Luisa Zanzani för Forma Fantasma

Vi kommer att få se nya material, eller kanske framförallt gamla material på nytt sätt vilket är något som t ex Italienska Forma Fantasma experimenterar med. De vill t ex se vad som är möjligt att göra med material som kommer enbart från växt- och djurriket. En skön protest mot den oljebaserade eran vi lever i.


Antto Melasniemi vid sitt Solar Kitchen

The Lapin Kulta Solar Kitchen Restaurant som tillagar sin mat enbart med hjälp utav solenergi utmanar våra uppfattningar om mat och matlagning likaså gör Mixology. Att inredning och mode gått hand i hand är inget nytt men 2012 kommer vi att influeras mycket av matens värld.

4 kommentarer:

  1. Kul med trendspaningen! Jag följer renoveringen och har tipsat om din blogg på Mora Armaturs Facebook-sida.

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag är en trogen fan av din blogg och läser den dagligen. Men jag har börjat bli lite less på att den nu för tiden tar väldigt lång tid att ladda upp och "laggar" hela tiden. Kanske är de något som går att uppdatera eller fixa? Är inte så insatt men jag har följt din blogg länge och de har blivit värre och värre. Tror inte de beror på min dator eller uppkoppling då jag har provat på andra ställen också.

    SvaraRadera
  3. Hej Matilda!
    Kul att du läser och gillar mig blogg men vad jättetrist att du har problem att ladda sidan! Jag har aldrig upplevt det själv men skulle kunna tro att en förklaring är att jag har valt att jobba med större bilder än tidigare!? Jag ska genast undersöka om jag kan göra något åt saken för är det något jag ogillar så är det när det tar tid och strular när man sitter vid datorn!

    En skön torsdag till dig!

    SvaraRadera
  4. Matilda, nu har jag minskat antalet inlägg som visas på förstasidan från 15 till 5, hoppas att det kan ha gjort uppladdningen lite lättare!

    SvaraRadera

Annonser: