tisdag 28 februari 2012

Gör-det-själv-tips


Foto: Brigg

Ett litet DIY tips till er som precis som jag förälskat er i Gubis dyrgrip till spegel. Själv har jag inte kommit längre än till idéstadiet att man med hjälp av en rund spegel och ett par läderskärp lätt borde kunna fixa sin egen. Därför blev jag så glad när jag såg att norska bloggerskan Brigg har inspirerats av snarlika spegeln från HAY men i stället gjort sin egen klocka av IKEAs Bondis och ett par läderskärp från H&M. 

Foto: Brigg

När Brigitta ändå var i farten gjorde hon denna supersnygga hylla. 2 x kryddhyllan Bekväm från IKEA och ett par läderskärp är allt som behövs. Jag vet inte vad ni säger men detta kickar igång skaparnerven i mig big time! Tack Brigitta!




Originalet Adnet Mirror designades redan 1950 av Jaques Adnet tillsammans med Hermés och togs åter i produktion av Gubi hösten 2011. Snyggare spegel får man leta efter!

5 kommentarer:

  1. Men gaah vilket bra tips! Sådär kanske jag får ta och göra med vår klocka i hallen. Snyggt snyggt!!

    SvaraRadera
  2. :-D jag fick idér på skärpet!Kul!

    SvaraRadera
  3. Tips!! Snygga inredningsdetaljer och möbler hittar ni på www.parcourrier.se
    En jättemysig butik som också har en webbshopp!

    SvaraRadera
  4. Aha... smart att använda en klocka istället. :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Sitter precis och skriver ett inlägg om dessa fantastiska speglar å får syn på att du gjort d samma. Visst är dom underbara. Tror jag ska slå till på en och ha ovanför vårt drinkbord i salen när rummet blivit renoverat. Eller så använder jag mig helt enkelt av min loppisspegel jag fyndade häromdagen för 25 riksdaler ; )
    Fin dag önskar jag dig ; )

    SvaraRadera

Annonser: