lördag 15 september 2012

Lördagsgodis från Alvhem


Bjuder i kväll på lite lördagsgodis i bildform från en nyrenoverad sekelskiftesvåning i Göteborg som just nu ligger ute till försäljning via Alvhems Mäkleri . Jag vet inte vad det är med mig och nischer men de triggar igång något i mig och den här är inget undantag. Det känns så genuint och okonstlat på något sätt. 


Compact living med sovrum och hopfällbart kontor på nästan ingen yta alls. 


Finfilten Crux av Pia Wallén och kuddfyndet från det stora varuhuset står båda på min önskelista och boktravesängbordet sätter pricken över i:et.


 De snygga småborden från Cult Design gör sig verkligen bra som en duo och mina ögon dras till den snyggt stylade bänken. Tänk, om ett år eller två har mitt minsta bustroll lämnat torpedstadiet och jag kan få börja inreda. På riktigt. Och inte bara uppe på de allra högsta skåpen.

Alltihopa inrett och stylat av duktiga Sarah Widman som dessutom har designat flertalet av tavlorna, bland annat de toksnygga geometriska bokstäverna. Hatten av för dig Sara!

7 kommentarer:

  1. Även om det här inte är riktigt min stil så måste jag berömma dig för din förmåga att se det där lilla extra i olika typer av inredningar. Du beskriver saker som jag aldrig skulle se annars så jag ser fram emot att följa dina idéer i ert hem om några år :)

    /Cecilia

    SvaraRadera
  2. Gillar din inredning och din stil! Jag och min sambo håller också på att renovera vårt hus! Vi bor i Lycksele, så jag undrar om du kan tipsa om bra inredningsbutiker i Umeå? :)

    SvaraRadera
  3. Oj så snyggt, precis min stil! Bleb lite kär i soffborden och bokstavspostern åkte direkt upp på min önskelista inför min stundande födelsedag!

    Tack för trevlig inspo!

    SvaraRadera
  4. Åh, den är så fin - finaste sovakoven ever!=)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. OJ vad fint! och vilken bra blogg du har! Gillar namnet skarpt!

    SvaraRadera
  6. Underbart! Vill genast sno alltihop rätt av! :)
    /L

    SvaraRadera

Annonser: