söndag 2 september 2012

Plånboksvänligt, supertrendigt och tidlöst!


 Igår kväll var det invigning med pompa och ståt av Elektrolux Homes nya köksutställning här i Umeå. Utställningen är ett samarbete mellan Elektrolux Home, TibrokökEM MöblerLjusexperten, Löbe Granit och Cooking Umeå och för er som bor i närheten av Umeå så kan jag varmt rekommendera ett besök! På dagarna fungerar de nya utökade lokalerna som en kombinerad köks- och möbelutställning deluxe och på kvällarna finns möjlighet att hyra hela härligheten med sitt kompisgäng eller företag och ha matlagningskurser med Jörgen Engdahl från Cooking Umeå. Och Jörgen han kan sin sak kan jag lova, igår bjöds vi på sagolikt god mat och mina smaklökar var i sjunde himlen. Att mumsa på en auberginerulle och njuta av snyggaste takbelysningen gjorde faktiskt inte ont alls. 


Vanligt vitt 15x15 kakel blir tillsammans med mörka fogar plånboksvänligt, supertrendigt men ändå tidlöst. Det blir inte mycket bättre än så. Här tillsammans med Tibroköket Grace

Foto: Tibrokök

Snyggast blir det när plattorna, precis som här, sätts rakt ovanför varandra utan förskjutning och hela vägen upp till tak.

I vår groventré har vi förberett för en stor och rymlig grovdusch som i första hand var tänkt som hunddusch men när vi fick säga adjö till vår älskade grandis förra våren stannade projektet av. En känslomässig spärr kom i vägen. Men nu är vi redo att ta tag i det igen och ett gäng vita 15x15 plattor och mörk fog ska inhandlas pronto. Åh så härligt det kommer att bli att kunna spola av leriga stövlar, galonisar, ungar och annat =)  Men även i en helt vanlig hall så kan en kaklad vägg bli både praktiskt och snyggt - dagens tips!

10 kommentarer:

  1. Så himlarns fint!! Vi funderar på en billig quickfix av vårt lilla kök och det här tipset ska jag genast stoppa i minnesbanken. Helt klart ett bra budgetalternativ! Tack och bock för detta, och alla andra stilsäkra tips /Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det snyggt! Roligt att kunna inspirera och lycka till med er köksrenovering!

      Radera
  2. Väldigt snyggt! Har dock helt missat utställningen hoppas att den finns kvar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den finns absolut kvar Anna-Maria, det är en permanent utställning och den invegs igår. Rekommenderar ett besök!

      Radera
  3. Men vad bra att jag såg just den bilden idag (den översta), har funderat fram och tillbaka på vilken lösning som blir bäst över vår köksö i nygamla huset och en sån där industriell lösning känns ju helrätt. Återstår bara att övertala sambon :)

    kram /iris

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vi ska göra om våra badrum och jag tycker ni har det så fint i ert badrum, så jag har en liten fråga - vad heter era klinkersplattor och mosaiken?

    Skulle bli jätte glad ifall du kan ge mig ett svar på det :)

    Du har en jättefin blogg!


    Med vänlig hälsning
    Madde

    SvaraRadera
  5. Rivet hela köket och byggt ut och nu ska en nytt kök inredas in, gillar svart och vitt skarpt...tack för inspiration...
    Min renovering finns här blandat med annat som händer i livet...

    SvaraRadera
  6. Så himla fint och vilken härlig idé med kaklad vägg i hallen :) Jag började leta vägg direkt haha. Mannen lär bli galen ;-) Tack för bra inspiration för jämnans! Kram

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att se detta inlägget precis just nu!

    Vi har precis gjort färdigt alla tillval för vårt nybyggda hus och det vi funderat mest över är just kakel i köket. Till sist så bestämde vi oss för just vitt 15x15 kakel med mörk fog hela vägen upp till tak (ca 3,5 meter). Dock kommer vi sätta dem i halvförband. Köket i övrigt är ett vitt högtryckslaminat med valnötskant och antrazitgrå bänkskiva. Känner mig ännu mer övertygad om att det kommer bli helt rätt nu när jag sett ditt inlägg! : )

    Tack för en superfin blogg!

    SvaraRadera
  8. Svarta fogar - praktiskt. Då slipper man se när vissa av dem mörknar efter en tid.

    SvaraRadera

Annonser: